Rädda mobbarna undan fängelset?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article5631966.ab

Har läst om mobbing i skolor, ett par år nu. Men hjälpa mobbarna!
Mobbarna, seriöst varför hjälpa dem?
Nä, låt oss hjälpa dem som behöver det.

Dessa regler om vad som räknas som mobbning och inte, inträffar det på skolan utan vittnen har det inte inträffat. Sker det utanför skolan, på fridtiden kan skolan inget göra även om förövarna och offren går i samma klass. Vilken säkerhet ger då skolan sina elever?

Mental misshandel är väl fortfarande lika illa även om såren och blåmärken inte syns.
Inte ska det gå så långt som det gått i USA, Columbine?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Columbinemassakern
http://sv.wikipedia.org/wiki/Massakern_p%C3%A5_Jokela_skola
Fenomenet har kommit oss närmare, kommer framtida generationer gå igenom metalldektorer för att komma in på skolan.
Låt oss hjälpa dem som behöver hjälp eller se till att hjälpen inte kommer behövas.

De värsta av allt är dessa brott ses som hemska eller absolut värsta laget, inte spelar någon roll om personen i fråga är 14år gammal.

Skiljer ett år så mycket egentligen så mycket? Förändras en människa så mycket på 12månader, utan en inblandning av någon typ av katastrof som tvingar en att växa upp. Men kanske det bara är rätt, om vi ska ta hand om mobbarna "de verkliga offren".
Eller är det de Svenska rättsystemet som behöver ändras?
Fängelsetiden du kan sitta för att olagligt laddat ner en film är samma som om du skulle våldta och mörda en skolklass med minderåriga barn....

Ja, vi har ett underbart stabilt rättsystem.
Vad hände med, behandla andra som du själv vill bli behandlad?

Kommentarer
Postat av: p.w

Dom anser ju förmodligen att det är "dom som mobbar som behöver hjälp". För att dom tydligen mår dåligt (har hört det på en serie för ett bra tag sen) att dom hade "räknat" ut det. Idioti kallas det!

2009-08-13 @ 01:16:42
Postat av: kimmie

på ett sätt tkr jag att man ska hjälpa mobbarna. Jag menar. Jag kanske får skadestånd därför jag blivit mobbad, men jag kmr ju inte att må bättre av de. Dom kan ju fortfarande mobba mig. men om man hjälpen mobbarna så att dom lära sig, lr ngt liknande, så kmr ju jag att må bättre, drf, om man har tur, så har dom fått ngra hjärnceller och fattar bättre.

2009-08-14 @ 13:57:35
URL: http://metrobloggen.se/kimmie
Postat av: Anonym

Ska jag vara helt ärlig har jag inget emot att ha blivit mobbad (blev mobbad av ny-nazisterna eftersom jag var svensk-tysk, "ultimata-rasen", och inte var nazistist!!!!). Utan jag tycker att nu efteråt är jag smartare och både vet bättre och är bättre än dom!



http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=nemi&count=0&date=20100523

2010-05-23 @ 10:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0